Gripr.io er en game changer

Gripr.io er en game changer

Artikkel
Publisert:
01.03.2022
Hva er Gripr?

Verktøykasse som du bruker rett fra mobilen ute på byggeplassen, hvor du dokumenterer alt som skjer i prosjektet. Her informerer og kommuniserer du med de andre i prosjektet, du har sjekklister for alt som skal gjøres og du ser hvem som har ansvaret for hva.

Hvordan bruker du det?

Du går rett på sak uten kompliserte menyer. Ta et bilde av det som er utført eller hva som er utfordringen, skriv en kort kommentar og lagre det. Gi beskjeder til snekker, elektriker, flislegger, rørlegger eller en annen, du skriver eller leser den rett inn på telefonen din.

Hvem er det laget for?

For deg som er håndverker, ei verktøykasse som alltid er tilgjengelig, så enkel at du faktisk bruker den.

Hvilke fordeler gir det deg?

En arbeidsdag med færre telefonsamtaler og enklere kommunikasjon med de andre i prosjektet. Når du for eksempel lurer på hvem som har ansvaret for en oppgave, hvilke HMS-regler som gjelder akkurat her eller hva som er utført, finner du det i Gripr på telefonen din. Og når kollegene dine på kontoret lurer på noe ,finner de det i Gripr i stedet for å ringe til deg.

Hvorfor kaller vi Gripr ei verktøykasse?

Gripr er ei verktøykasse med de verktøyene du trenger for å gjennomføre prosjektene ryddig og effektivt. Den er laget spesielt for deg som er mer glad i håndverk enn papirarbeid, og du kan bruke den hele veien gjennom prosjektet.

Hvorfor blir det færre feil og avvik når du bruker Gripr?

Fordi alle avtaler, HMS-krav og arbeidsoppgaver er tilgjengelig hele tiden, og fordi alle avvik og endringer kan dokumenteres med tekst og bilder med en gang de oppstår. Bedre oversikt og færre problemer, da blir det også færre feil.

Hvorfor får du bedre oversikt med Gripr?

Fordi Gripr er en felles kanal for kommunikasjon for alle med en rolle i prosjektet. Her kommuniserer dere, ser hvordan oppgaver er fordelt, hva som er utført og hva som gjenstår. Effektive sjekklister gjør at ingen oppgaver blir glemt.

Hvorfor er Gripr koblet opp mot Boligmappa?

Fordi Boligmappa gjør det enklere for deg som håndverker å bli “boligens faste håndverker”. Bruker du Gripr, slipper du å registrere dokumentasjon på utført arbeid i Boligmappa, det går av seg selv.

Hva koster det å komme i gang?

Ingenting, faktisk! Du kan starte opp med Gripr for ett prosjekt eller fler, og senere finne ut om du vil fortsette med mer avanserte funksjoner. Da betaler du en fast pris per bruker i måneden. Det er enkelt å komme i gang, og super enkelt å bruke!

Står det noe med liten skrift?

Nei, vi vil hjelpe deg, ikke låse deg. Vil du avslutte bruken av Gripr, så løper det ingen kostnader videre. Det er som med andre prosjekter, det er du som bestemmer.

Hva trenger du for å komme i gang?

Du trenger en smarttelefon hvor du installerer Gripr som en vanlig app, eller en pc med tilgang til internett. Så er du i gang. Det er enkelt å komme i gang, og superenkelt å bruke!

Hva skjer når regelverket endres?

Det skjer jo hele tiden, enten det gjelder HMS-regler, byggeforskrifter eller noe annet. Da oppdateres samtidig malverket som du har tilgang til via Gripr.

Hvorfor har vi laget Gripr?

Vi har selv jobbet i håndverkerbransjene, og savnet ei enkel verktøykasse som kunne forenkle den daglige kommunikasjonen og gi oversikt på en enkel måte. Målet er at Gripr alltid skal fungere på mobilen og pc`en din og være fritt for stæsj som du ikke trenger.

Hva kan du forvente av oss?

Vi har som mål at Gripr er favoritten for håndverkeren og de andre som utfører arbeidet. Det er en målsetting som stresser oss hele tiden, men du skal rett og slett forvente at Gripr er det beste verktøyet for kommunikasjon, dokumentasjon og deling.